Pages

Thursday 22 December 2011

bila dah cinta..mati**

assalammualaikum..

hari ni aku nak luahkan kesedihanku tentang 'cinta'.. cinta ok..so, entry kali ni aku jgkakan memang panjangnye agak lebar. ekk?. kire macam esei mse nak jawap kertas penulisan masa SPM dlu.. haha.. tp,mse spm dlu ak dapat A2 tau..bangga siot..alhamdulillah~ ok, merapu** ok, back to LOVE! watchaa!!

cinta ini memang membahagiakan..aku akui, aku tidak pernah terlepas daripada 'percintaan'. sampai ke hari ni, aku rasa aku masih tak dapat nk rasa cinta yang betul2 ikhlas daripada seorang lelaki. dulu, aku pernah suka dekat seseorang ni nama dy biarlah rahsia. seriously, im falling in love wif him~ dy tak de la kaya mana pn..tp, tu tak penting..pada aku cinta yang ikhlas dan tulus daripada seorang lelaki. muke tu agak2 la..tak dela kacak sgt~ sbb org kate klau lelaki hensem sgt ni payah jgak..rmai peminat..pastu rse macam kne berebut2..tak nak!! so, taste ak ala2 beckhem (btol ke aku eja?lantak situ..), adi putra, fahrin ahmad, fizo omar.. ok, merapu lg** hahaha..tak de ar.. melampau giler taste ak ek? actually, ayt bse..asalkan sedap mata memandang.. baik.. n aku suka kat lelaki romantik..aku rasa semua prmpuan kt dunia ni nak lelaki romantik.lg plak, aku ni sukekn 'surprise', tp bukan April Fool ea..tu dose~ haha.. namun, cinta itu tak kesampaian..tp, aku segan nak cite knape..sbb, aku hormati dy~ so, biarlah rahsia ek~ btw, smpai skrg ni aku rse ak lost gler sbb tade pkwe~ waaaaa!!!! nk nanges! hukhuk~ takpe2, memandagkan aku pn mude lg...2012 bru 21 thn..ape la sgt dengan umo tu ye dok? biarlah~ ape nk jadi, jadi la..aku percaye, ade sbb knape Allah membiarkn aku bersendirian kerana Allah mahu mmberikan seorang lelaki yg betul2 terbaik untk aku..aku percaye tu~

ya Allah, di dalam solatku..aku tidak pernah lupa untk menghulurkan doaku supaya memberikan aku seorang yang benar2 terbaik buatku..seorang suami yang soleh, yang dapat mmbimbingku..mampu menjadi imam kepadaku dan zuriat2ku..berilah yang terbaik buatku.. ya Allah, aku yakin bahawa setiap apa yang kau limpahkan kepadaku adalah yang terbaik buat hambamu yang bnyak berdosa ini ya Allah..terlalu banyak perkara yang telah aku lakukan yang membuatkan kau mahu aku kmbali menyerahkan segalanye kpadamu~ aku perlu benar2 tawaduk dan berserah kpadmu ya Allah..insan ini ckup lemah.. rase seprti aku tidak sangup untuk melalui ujian ini..kerana imanku..imanku tidak setebal mana..ckup nipis dan bisa goyah~ kepadamu aku merintih..hambamu ini sntiasa alpa. ya Allah, semoga aku mendapat jodoh yg baik..yg pnting, si lelaki itu boleh membahagiakan..bukan mahukan harta m\benda semata-mata.. namun, ckuplah jka dia boleh menyaraku seadanya apa yang dia perolehi~ asalkan daripda sumber yang halal~ amin..

semoga Allah, makbulkan doaku ini~ ya Allah...

cepatlah datang, wahai jodoh~ =p

p/s: takdelah panjang mane pn entry ni...hahaha..idea putus tbe2~ apesal? arr~ fail.

tgok ni..terserlah muke sedih aku.. wuhuu



1 comment: