Pages

Sunday 15 January 2012

Aku Sakit Hati... tapi.. aku happy! err*

Assalammualaikum...

ahad kembali...hmm, yeay~ esok dah start kelas balik~ seperti biase, kerja2 yg ade terbengkalai seperti bangkai yg busuk..padahal, masa hanya digunakan untuk bersosial bersama mr Facebook, mahupn saudara Running Man.. sosial je la aku kerjanye..tiada apa yang lebih parah, selain hasutan syaitan nirajim~ itulah, musuh manusia di muka bumi ini.. secara tidak langsung jgak, berpunca daripada lemahnya imanku.. waaa~ lemah sangat2 sehingga kerja tak siap2. ok, dah! diam! *tetibe emo.. harharhar...

actually, aku sakit hati.. aku dah mnympah dah kes usha2 ke ape ni..kes2 jatuh cinta.. kes ngurat mengurat.. let me say that is K.E.J.A.D.A.H! aku xtau tahu cm ne nak xpalin natang ni..tp, ianya melibatkan sesuatu yg tak baik la... haha.. ayat pn serupe cm silly je.. sembang ar lebih kau mira! =p

aku nak bg nasihat la.. jika kes2 cinta ni berlaku dlm hdup korang, its jus Nonsense! seriously, bile kau dah rse cm kau nk someone, kau lonely, u need someone to adore u... smpai satu tahap, kau akan rase cam kau dah menyampah..seriously..its happen to me.. aku dah malas nak mgharap, mnunggu, mencari, menghitung hari, mengira detik, mlepak depan facebook dengan mgharapkn 'friend request', menghadap notification yg tak penting dan ape2 sahaje yang buat aku mnyampah.. apbila simptom mnyampah dah mule wujud.. maka, akan hadir la "sakit hati!" tu.. hurmm..so, hard to face the life..but, its life.. u have to face it.. Tuhan telah menciptakan kau sebaik2 makhluk, dan segala yang berlaku adalah ketentuannya.. bak kate orang:

"hidup ni kita tak selalunya fleksibel, kadang2 tu kte berada di atas, kadang2 tu kite berada di bawah"  ekk*

jika, penyakit sakit hati tu dah menjalar dalam hidup korang.. just be like this:

1. buat2 bz, padahal memg keje belambak pn..cume malas je lebih..sbb tu, kau akn rase lemah smgt bile kau ingt kau penah kecewa.. waaaa~ cm aku la.. its happe to me..
2. menyanyi..its a part of the hobby..n, tipu la..klau korang kate tak suke nyanyi...xkire la suare sedap ke tak..suare standard piawaian akademi fantasia or mentor or setakat layak time karoke ke.. its fine.. lets the stress go away! damn ! ehh* paling tak pn akn keluar "lalalala" bile korang dok wat keje ke ...jngan tipu aku. ianya, akan keluar secara tibe2.. tanpe korang sedar.. plg best, aku suke layan lagu through earphones.. aku dapat faham meaning lagu tu dekat nga gegendang telinga ni.. so, its truely happen to me~ 
3. gelak la bile orang wat kau happy, padahal tak la kelaka mane pn..tp, dengan cara tu jela kau akan rasa hidup kau lebih bahagia selain dapat makan burger kn.. hahaha..
4. part biase la klau dah jadi student ni... layan facebook berjam2, padahal tngan tu dok scroll status yg org update..dok tgok2 wall org, komen2 status..aku tak tahu korang mint ape..tp, aku mmg pengguna Facebook yg tegar..twitter ade,,tp, aku ni xbape nak katam sgt bab2 twiiter ni.. terserlah ngoknye*
5. and the most important is...Allah.. bersujud la padaNya, semoga mendapat yang terbaik dalm hidup ni..n its 2012..its still fresh! n u kau masih beroksigen! alhamdulila...wp feb dah nak mnjelma..its fine..as long as, we be thankfull wif everything around us.. smile =)

so, klau kite sakit hati ke ape tak kire la sesame manusia ke, atau kisah2 hdup kte or else...just be cool..emo tu, tolak tepi..lg2 bile umo kau dah bertambah, kau akan mule cam rase hormon kau dah menjadi lebih baik.. hahaha..n plg dekat ngan remaja ialah Cinta.. Allah ciptakan perasaan cinta dan suka tu terhdap manusia..jika, anda terjatuh cinta atau sedang mencintai seseorang just be relax..n said thank u to Allah, cos u're normal! ye! perasaan tu normal bagi kite yg mude remaje ni..cume, bergantung kepada diri kita bagaimana nak mengatasi cinta tu mnjadi biase2, sederhana, suam2 kuku atau melebihi segala2nya..tp, lebih baik jika kita tanam cinta tu kepada Allah.. kerana, dia telah mngurniakn perasaan tu, maka berhak baginya memberi dan menarik semula..ya Allah, kau limpahkan nikmat cinta tu terlalu indah~ sesungguhnya, aku hanya manusia yang alpa~ 

k, bye.. *aku touching ni. hurm..

No comments:

Post a Comment