Pages

Tuesday 24 January 2012

bakal rabun? dan sedang pedih?

alhamdulillah...

Assalammualaikumwarahmatullahiwabarokatu dan salam hari selasa! =)

lelong, lelong! blog yg baru nak update telah tibe! *apehal minah ni? =p

alrite! jah! oh jah! jari jemari ni rase lincah je nak menaip kt blog jah! (kate si kepoh kepada kak jah gendut...) hehe.. korang tak sedar ke? ke korang tak perasan lg ni? alaa...nape xperasan, yg aku rupenye sewel malm ni.. see... betape lah, tamak halubanye menerjah blog sendri tanpe ade rase malu.. *eh, biar ar..blog aku.. tetttt~ ok, jngan nmpk sgt kurg ajaran tu ye Mira Latif.. saje, nak bercanda tbe2 mlm ni tau.. manjenye dy.. hehhe..ok, sewel! sumpah makin menjadi2 sewel nye!

ptg tadikn, aku khusyuk gile wat keje rumah yg telah dititipkan oleh pensyarah buat pelajar kesayangannya ini.. cewah! ralit kot aku wat keje.. lame aku hadap keje tu.. ok, aku kene wat 'surat berita' yg bertajuk 'aplikasi penggunaan internet' special untuk budak2 sekola rendah.. wahh..name pn nk jadi cikgu kn di mase akan datang, oleh itu haruslah bagiku melakukannya..eh, bukan kre wajib ke weh? hahaha.. tah.. wajib la kot, sbb klau xwat nanti pensyarahku tak nak bagi markah.. kan! ermm.. tapi, alhamdulillah..dah siap dah.. syukur...

tp.......

lpas je setel kn, aku rase cam kepale aku start pening... pening! bukan lagu pening by ezlyn feat M daud Kilau tu.. ini pening, penyakit tu macam lar~ ada faham ka? ehh* so, aku pn melakukan aduan kepada ibu aku.. lalu, si ibu menyatakan kepada si anak

"tu la, mane boleh hadap laptop je..takot pening tu bole jadi sbb awak rabun..nanti, g check mate.."

oh, dear mum.. xpernah pn teringin nak pakai spec tau.. huhuhu..tp, nasihatkan..ermm.. so, aku pn bergegas membuka pintu peti sejuk di rumah..lalu, bergasak la aku mencari panadol dengan memekik terlolong meminta bantuan dariipada si ayah.. si ayah hanya memberikan arahan daripada jauh..sedangkan si anak mencari2 seperti mata tu ibarat tak berfungsi.. haha..tp, nasib baik jumpe...kalau tak si ayah pasti memandang pelik.. hehehe.. alkisahnye, tertelan la aku sebijik tablet panadol 500mg tu..harap2, berkesan la ye.. tp..nape aku rase cm ade lg pening tu.. hukhuk.. insyaAllah, tade pape..amin la hendaknye.. =)

kisah pedih plak, aku turut mengalami penyakit yg sgt pedih di mulut.. sakit kt mulut tu namenye 'matikan'.. pedih woo! pastukan, aku wat xperimen, letak garam kt tmpat yg pedih tu.. perghhh! menangkap pedih tu kot.. tp, kejap je pedih tu.. kalau korang nk try, bole try,, jangan letak bnyk2 plak, t darah tinggi aku dipersalahkan tanpa belas kasihan.. tp, klau rase xyakin ngan petue mangarot ni bole la diggantikan dengan colgate.. berangin la mulut ko nnti.. harhar.. tape2, yg mane2 je la ea.. ikot lah.. aku mengamalkan demokrasi..

sehubungan dengan itu, aku nak ajak korang tgok first pic aku, yg aku jadikan bahan pertame dalam arena mengedit gambar baru2 ini.. harharhar..ayat gampang! papepn, aku main hentam saje ye! sesuke hati.. kahkah.. selain itu, ditambah dengan muke AKU yg  rase nak bagi penampor.. hikhik.. jempot!






p/s: ok, fine! aku pulak yg pandang pelik ngan gambar sndiri.. caucincau..!

No comments:

Post a Comment